رسالة ترحيب

شكرا لزيارتك..أتمنى أن تمدنى برأيك عن المدونة سلبيات إيجابيات،الموضوعات المفضلة لديك لنشرها..تساؤلاتك..علي البريد التالى:
M.A.Zeineddin@gmail.com
Thanks for you your visit,hopefully you found what you were looking for if you have any feedback please don't hesitate to contact us at: m.a.zeineddin@gmail.com

الخميس، 19 مايو 2011

محادثات بالفارسية مع النصوص1


المجموعة الأولي


محادثة رقم 1


مرد اول:سلام

مرد دوم:سلام 
مرد اول:من تُم هستم،من بيست وشِش سال هستم،واهل انگلستان هستم،اسم شما چیست؟
مرد دوم:اسمِ من نيما است،وبيست وچهار سال هستم،من ايراني هستم،شما چه کاری هستید؟
مرد اول:من دانشجوی زبان فارسی هستم،من ايران را خيلي دوست دارم،زبان فارسي را هم خيلي دوست دارم،شغل شما چیست؟
مرد دوم:در یک آژانس توریستیک  کار می کنم.
مرد اول:از آشنائي با شما خوش حالم.
مرد دوم:من هم همينطور

-*-*-*-

محادثة رقم 2
مرد اول:إیا شما با ایران أشنا هستی؟

مرد دوم:بله،كشور شما بزرگ وزیبا است.
مرد دوم:متشكرم،ايران كشورِ تاريخيست،دوست داري به ايران سفر كنيد؟
مرد دوم:بله،خيلي دوست دارم.
مرد اول:من شما را به ايران دعوت مي كنم.
مرد دوم:بسيار خوب،بزودي تعطيلات من شروع ميشود،من در اين تعطيلات به ايران بييام،لطفا با من تماس بگیر!..به اميد ديدار.

محادثة رقم 3


مرد اول:سلامتان من ديروز در كرمان بودم،كرمان يكى از شهرهاى تاريخى وزيباى ايران است،چند عکس از شهر کرمان برایت فرستادم.
مرد دوم:متشكرم،آنها را ديدم.
مرد اول:راستي كي به ايران مى ييايين؟
مرد دوم:جمعه بيست وهفتم دسامبر،ساعت شِش وچهل دقیقهّ صبح.
مرد اول: به وقت ايران ساعت دهه صبح،در فرودگاه مهرآباد تورا  خواهم ديد.
مرد دوم:راستي،در اين سفر به ایران  چه شهرهای ایرانی می توانیم می بنیم؟
مرد اول:تهران،اصفهان،شيراز،بعد هم بتوانيم سري به كيش به زنيم.
مرد دوم:كيش؟!
مرد اول:بله،كيش يكى از زيباترين جزيره هاى ايران است.
مرد دوم:خيلي خوبه،متشكرم،به زودي تورا خواهم ديد.
مرد اول:خدا حافظ،به آميد ديدار.




محادثة رقم 4


زن:خوش آمديد..پرواز خوب بود؟
مرد:بله،خوب بود.
زن:مي توانم باسبورت شما را مي بينم!
مرد اول:بله،بفرماييد اين هم فيزاى من سه ماهي است.
زن:بله،فيزاى توريستى شما سه ماهى است،در اين سفر به كجا خواهيد رفت؟
مرد اول:مدتي را در تهران،بعد هم به اصفهان،شيراز،واحتمالا به كيش سقر مي كنم.
زن:اميدوارم از اقامت خود لذت ببريد.
مرد دوم:چه هم را دارید؟
مرد اول:یک چمدان،ويك ساک
مرد دوم:در چمدان با ساک چه  دارید؟
مرد اول:تعدادی لباس،دوربينِ عكاسى،وفيلمبردارى،رايانه،ولاوازم شخصى.
مرد دوم:متشكرم،شما مي توانيد به رفت.
مرد اول:ممنونم.
مرد سوم:به ايران خوش آمديد.
مرد اول:ممنون،از ديدن تو خيلي خوش حالم.
مرد سوم:براى شما در هتلِ آزادى آتاق ريزرو كردم.
مرد اول:خيلي دور است؟
مرد سوم:نه زياد.




-*-*-*-
انتظروا المزيد بإذن الله 
في إنتظار ارائكم بخصوص المقاطع السابقة

خالص تحياتي
محمد أحمد زين الدين 
M.a.Zeineddin@gmail.com


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق